Sağlık Profesyonellerinin Dergisi
3 Ekim 2022

Dr. MEHMET BARAN BALCAN
Koç Üniversitesi Hastanesi

Koç Sağlık Yanımda, Koç Sağlık markasının bilgi, birikim, tecrübe, kalite ve güvencesiyle hastaların ve hasta yakınlarının istedikleri yerde hizmet veren multidisipliner ve profesyonel bir sağlık organizasyonu. Koç Üniversitesi Hastanesi’nden Dr. Mehmet Baran Balcan, Koç Sağlık Yanımda’yı sundukları diğer sağlık hizmetlerinden ayrıştıran yanları, markanın dijital sağlık hizmetlerine olan yaklaşımını, projelerini ve faaliyetlerini hospitalmanager’a anlattı.

H.M: Çok yakın zamanda hayata geçirdiğiniz Koç Sağlık Yanımda markasından bahseder misiniz? Diğer markalarınızdan farklı olarak, hangi sağlık hizmetlerini sunuyor?

M.B.B: Vehbi Koç Vakfı Sağlık Kuruluşları’nın, “Siz neredeyseniz, biz oradayız” misyonuyla hayata geçirdiği Koç Sağlık Yanımda markası, bünyesinde “İşte Sağlık”, “Evde Sağlık” ve “Uzaktan Sağlık” hizmetlerinin sunulduğu bir marka. Son yıllarda sağlık hizmetlerini uzaktan almak isteyen ve sağlık tüketicisi olarak adlandırdığımız bir kitle oluştu. Biz de sağlık sektörünün önemli bir oyuncusu olarak, bu talebe karşılık vermek üzere adımlar attık ve “Tele Sağlık” kavramına odaklandık. Bu kapsamda hastaların, hasta yakınlarının ya da koruyucu sağlık hizmeti almak isteyenlerin sağlık ihtiyaçlarına uygun teşhis, tedavi, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin bulundukları yerde verildiği bir hizmet organizasyonu olan Koç Sağlık Yanımda markasını hayata geçirdik.

H.M: Koç Sağlık Yanımda markası olarak, sağlık sektöründe yükselişe geçen mobil ve dijital sağlık hizmetlerine nasıl yaklaşıyorsunuz?

M.B.B: Teknolojiyi sağlıkla buluşturan kurumların başında yer alan bir marka olarak, yenilikçi ve uluslararası düzeyde tıbbi yaklaşımımızla, teknolojiyi sağlıkla buluşturarak sektörde öncü bir rol üstleniyoruz. Çünkü gelecekte bizi farkındalık seviyesi yüksek, kendini doktorla eş pozisyonda gören, verileri ölçen, mobil olarak takip eden, sağlıklı kalmaya enerji ve para harcayan, fiziksel iyileşmenin yanında, ruhsal-zihinsel iyileşmeyle, sağlıklı beslenmeyle ve dijital dünya ile yaşayan bir sağlık tüketici profilinin beklediğini biliyoruz. Bu kapsamda da her geçen gün sağlık sektöründe genç ve dinamik kadromuzla geleceğin teknolojileriyle neler yapabiliriz diye çalışıyoruz. Sağlık tüketicisi olan yeni bir nesil var. Bu kitle, uzaktan sağlık hizmetlerini tercih ediyor ve biz de giyilebilir sağlık teknolojileriyle hastalarımızı 24 saat takip edebileceğimiz sistemler üzerine yoğunlaşmaya devam ediyoruz.

H.M: Uzaktan sağlık hizmetlerine yönelik faaliyetleriniz ve projeleriniz nelerdir? Bu alanda sağlık cihazlarıyla olan işbirliğinizden bahseder misiniz?

M.B.B: “Tele Sağlık” hizmetini verdiğimiz Koç Sağlık Yanımda markasını daha yaygın hale getirip çok daha geniş bir kitleye ulaştırmak, önceliğimiz. Özellikle pandemiyle beraber dijital sağlık, bir başka deyişle, “Tele Sağlık” hizmetinin ne kadar önemli olduğu anlaşıldı. Ülkemizde ilk Covid-19 vakası resmi olarak bildirildikten 19 gün sonra, Koç Sağlık Yanımda markası altında “Tele Sağlık” hizmetiyle hastalara dijital ortamda sağlık danışmanlık hizmeti verilmeye başlandı ve hala aktif olarak kendi kurduğumuz platform üzerinden devam ediyor. Türkiye’de “Tele Sağlık”, online yapılan bir danışmanlık hizmeti boyutunda yer alıyor. Biz Koç Sağlık Yanımda markasıyla bu hizmeti, hastanede verilen bir sağlık hizmeti seviyesine çıkarmayı amaçlıyoruz. Hastayla yapılan online görüşmenin ötesinde ve uzaktan fiziksel muayene opsiyonunu da eklemek amaçlı çağın ötesinde bir Tele-tıp cihazı markasıyla işbirliği içerisindeyiz. FDA ve CE onayı olan bu sağlık cihazıyla, online doktor görüşme hizmetinin yanı sıra, tüm dahili muayeneyi uzaktan, hastayla yüz yüze gelmeden gerçekleştirebiliyoruz.

H.M: “Mobil Sağlık” ya da “Evde Sağlık” hizmetine yönelik faaliyetleriniz nelerdir?

M.B.B: “Evde Sağlık”, özellikle son birkaç yıldır gerek kamuya ait sağlık kuruluşları gerekse özel sektöre ait sağlık kuruluşları tarafından oldukça önem verilen bir sağlık hizmeti. Kronik bazı hastalıklara sahip kişiler için hastane kontrolleri ve muayenelerine gitmek oldukça zor olabilir. Fiziksel engeli olan kişiler, terminal dönem kanser hastaları ya da yaşı ilerlemiş kişilerin belli aralıklarla rutin sağlık kontrollerini gerçekleştirmeleri bir gereklilik. Bu aşamada, hastaneye gitmenin bu hastalara oluşturacağı zorlukların önüne geçmek amaçlı “Evde Sağlık”, kıymet verilen bir sağlık hizmeti olarak başladı. Biz de Koç Sağlık Yanımda markası olarak, “Evde Sağlık” hizmetini verecek hemşireler, hastanın tedavisini düzenleyecek Koç Sağlık Yanımda bünyesinde çalışan doktorlar ve branşında uzman olan doktorlarla bu hizmeti veriyoruz.  “Mobil Sağlık” ve “Evde Sağlık” hizmeti, tarafımızdan en yüksek kalite standartlarında verilen hizmetlerimiz. Bu husustaki temel hedefimiz, mevcut kalite standardımızı muhafaza ederek daha yaygın hale getirmektir.

H.M: Önümüzdeki dönemlerde hayata geçirmeyi planladığınız yeni projeleriniz nelerdir?

M.B.B: Koç Sağlık Yanımda uygulamamızı, Koç Sağlık çatısı altında hastaların, hasta yakınlarının ya da koruyucu sağlık hizmeti almak isteyenlerin sağlık ihtiyaçlarına uygun teşhis, tedavi, bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinin “bulundukları yerde” verildiği, multidisipliner ve profesyonel bir hizmet organizasyonu olarak konumladık.

Önümüzdeki dönemde “Tele Sağlık” hizmetini daha fazla kişiye ulaştırmayı ve mevcutta kullanmakta olduğumuz giydirilebilir sağlık teknolojilerine yenilerini ekleyerek, Koç Sağlık Yanımda markası olarak bu konuda ülkemizde sağlık hizmeti veren kuruluşlar arasında öncü olmayı hedefliyoruz.