Sağlık Profesyonellerinin Dergisi
15 Nisan 2022

ZERRİN SONIŞIK
Sigortam.net Stratejik İşbirliği Geliştirme ve Yasal Uyum Genel Müdür Yardımcısı

Ülkemizin öncü online sigorta platformlarından olan Sigortam.net, 6 milyonun üzerinde olan müşterilerini odağına alarak birçok sigorta ihtiyaçlarını başarıyla karşılıyor. Pandemi dönemiyle birlikte dijital çözümlerin daha fazla önem kazandığına değinen Sigortam.net Stratejik İşbirliği Geliştirme ve Yasal Uyum Genel Müdür Yardımcısı Zerrin Sonışık, şirketin sektördeki mevcut pozisyonunu, pandeminin sektör üzerindeki etkisini, müşterilerine sağladıkları satış sonrası hizmetlerini ve sigorta şirketlerinden beklentilerini hospitalmanager ile paylaştı.

H.M: Sigortam.net’ten kısaca bahseder misiniz?

Z.S: Türkiye’nin ilk ve lider dijital sigorta platformuyuz. 21 yıllık tecrübemizle bugüne kadar 6 milyonun üzerinde müşteriye hizmet veren bir şirket olarak dijitalleşme ve müşteri odaklılık vizyonuyla hareket ediyoruz. Müşteri ihtiyaçlarını en iyi şekilde karşılayabilecek teknolojileri, insan tecrübesi ve temasıyla birleştiren yenilikleri hayata geçiriyoruz.

Ana hedefimiz “Müşterinin Şampiyonu” olmak. Bu hedef doğrultusunda, özellikle pandemiyle birlikte değişen müşteri ihtiyaçlarını doğru anlayıp ürün ve hizmetlerimizi daha teknolojik ve dijital dünyanın hızına uyacak şekilde geliştiriyoruz. Müşterilerimizin elde ettiği faydayı artırmak için uçtan uca tüm süreçlerdeki deneyimlerimizi iyileştirmeye odaklanan aksiyonlar alıyoruz. Sigorta gibi karmaşık bir ürünü daha anlaşılır ve erişilir hale getirmek için çaba gösteriyoruz.

Türkiye’nin en büyük 22 sigorta şirketiyle çalışıyoruz. En iyi sigorta tekliflerini almak, karşılaştırmak ve en iyi fiyat seçeneğiyle sigorta ihtiyaçlarını karşılamak isteyen müşterilerimize 7/24 hizmet veriyoruz. Müşterilerimiz tek seferde alabilecekleri onlarca teklifle kendileri için en uygun olan seçeneğe istedikleri anda ulaşabiliyor. Sigortam.net olarak müşterilerimizin Kasko, Zorunlu Trafik Sigortası, Tamamlayıcı Sağlık Sigortası, Özel Sağlık Sigortası, DASK, Konut Sigortası, Cep Telefonu Sigortası ihtiyaçlarında her zaman yanlarındayız. 2022 yılında da bunlara ek yeni ürünlerimizle, sunduğumuz hizmeti daha da genişletmeyi planlıyoruz.

H.M: Şirketinizin sektördeki mevcut pozisyonuna ilişkin bir değerlendirme yapar mısınız? (Pazar büyüklüğü, gelişim potansiyeli, beklentiler vb.)

Z.S: Ülkemizin ilk ve lider online sigorta platformu olarak sektördeki tüm gelişmeleri yakından takip edip, yeniliklere öncülük ediyoruz. Sigorta bilgi seviyesi ve sahipliği alanında ülkemizde çok fazla gidilecek yol var. Bu yolda tüm sigorta şirketleriyle birlikte yürüyerek pazarı büyütmeyi hedefliyoruz.

Pandemiyle birlikte tüm sektörlerde olduğu gibi sigortacılık sektöründe de büyük değişimler oldu. Dijitalleşme her alanda olduğu gibi sigorta sektöründe de önemini artırdı. Sektördeki tüm oyuncular dijitalleşmeye önemli yatırımlar yapıyorlar, ayrıca müşterilerde dijital okuryazarlık halihazırda çok iyi bir noktaya gelmiş durumda.

Biz de Sigortam.net olarak müşteri odaklı vizyonumuzla birlikte tüm ürün ve süreçlerimizi sıfırdan ele alarak daha teknolojik ve daha dijital bir Sigortam.net için çalışmaya devam ediyoruz. Bu çalışmaların ilk adımlarından birisi olarak yakın zamanda ‘QR hızıyla sigorta teklifi’ özelliğimizi hayata geçirdik. Bu yeni gelişmeyle birlikte, müşterilerimiz kasko ve trafik sigortası tekliflerini artık QR hızında alabiliyorlar. Sigortam.net’in QR hızıyla teklif alma hizmetinden yararlanmak isteyenler, cep telefonlarından internet sitesine girerek, araç ruhsatındaki QR kodunu okutuyor. Bu yolla doldurulması gereken bilgiler ekranda otomatik olarak tamamlanıyor ve teklif alma süresi hızlanıyor. Böylece Sigortam.net müşterileri, kolayca kasko veya trafik sigortası teklifi alabiliyorlar.

Sektörün önümüzdeki dönemde de büyüme ivmesini sürdüreceğini öngörüyoruz. Sigortam.net olarak biz de dijitalleşme ve müşteri odaklılık vizyonumuzla bu büyümenin önemli bir parçası olacağız.

H.M: Tamamlayıcı Sağlık Sigortası’nın gelişimine ilişkin yorumlarınız nelerdir?

Z.S: Sağlık harcamalarının artışı ve farklı sigorta şirketlerinin Tamamlayıcı Sağlık Sigortalarında ek teminatlar/hastane ağları ile ürünlerini geliştirmesi tercihlerin TSS’den yana evrilmesini sağladı. Müşterilerin birden fazla alternatif arasından seçim yapabilmesi ve maliyet risklerine ulaşabilmeleri de tamamlayıcı sağlık sigortalarına olan ilgiyi artıran diğer unsurlar oldu.

H.M: Pandemi süreci için geliştirilen online ürünlerden ve bu ürünlerin müşteri beklentilerini ne derecede karşıladığından bahseder misiniz?

Z.S: Covid-19 salgını yeni risklere karşı insanların duyarlılığını artırınca, sağlık sigortasına olan talepler de arttı. Bununla birlikte yüz yüze iletişim yerine dijital çözümlerin devreye girmesi, şirketlerin süreçlerinde yeni ihtiyaçlar ve talepler doğrultusunda ürün gamını genişletmesine hız kazandırdı. Müşteri kazanımı ve mevcut müşterinin kaybını önlemek için poliçe satın alım ve üretim süreçlerinde ıslak imza yerine dijital onaylarla ilerlenmesi gibi farklı çözümler geliştirilmeye başlandı. Sektörde pandemiyle birlikte salgın hastalıkları da dahil eden ürünlerin çıkarılması, içinde bulunduğumuz ekonomik koşullara göre taksit öteleme, ‘evde kal’ kampanyaları, taksit sayısı artması gibi aksiyonların ön plana çıktığını söyleyebiliriz.

H.M: Bir aracı firma olarak sigortalılarınıza sağladığınız satış sonrası hizmet süreçlerinde siz ve sigorta şirketleri arasındaki görev dağılımı nasıl oluyor? Bu konuda sigorta şirketlerinden beklentileriniz nelerdir?

Z.S: Sigortam.net olarak farklı branşlarda sigorta satın almak isteyen müşterilere tarafsız bir şekilde uygun teklifleri sunarak satış yapıyor ve herhangi bir sorunla karşılaşıldığında sigortalımız adına sigorta şirketiyle iletişime geçerek problemi çözüyoruz. Sigortalı için hizmet çözüm noktası da oluyoruz.

Ayrıca sigortalılarımızın hasarları olduğunda da yanlarındayız. Hasar yapan sigortalımız 7/24 bize ulaşabiliyor ve tüm süreç boyunca uzman hasar ekiplerimizden destek alabiliyor. Ekiplerimiz tüm süreç boyunca sigortalımızın sigorta şirketi ile asistans şirket, eksper, servis gibi 3’üncü partilerle arasındaki tüm akışta yanında oluyor, işlemleri dosya sonuçlanana kadar takip edip, her aşamada sigortalımızı bilgilendiriyor.

Sigorta şirketlerinin, sigortalılara hasar dahil tüm süreçlere dair bilgi akışını sağlayacak servis entegrasyonlarını geliştirmeleri büyük önem taşıyor. Bu sayede sigortalılarımız onlara sunacağımız platformlar üzerinden kendi poliçe, zeyilname, hasar gibi süreçlerinin aşamalarını kendileri takip edebiliyor. Özellikle sağlık poliçeleri kapsamında alınan hizmetlere dair veriler, özel nitelikli hassas veriler olduğundan, sigortalıların hasar ve tazminat süreçlerine dair bilgiye doğrudan erişim yollarının dijitalleşmesinin de bu noktada önemli olduğunu düşünüyoruz.