Sağlık Profesyonellerinin Dergisi
1 Şubat 2017

Sağlık yöneticisi, sağlık eğitimcisi ve sağlık iletişimi ile ilgilenen tüm meslektaşlarıma Yeniden Merhaba….

Uzun bir aradan sonra tekrar bir dergi hazırlama sürecine A-dan Z’ye dahil olmanın heyecanını bana hissettiren “hospitalmanager” dergisinden de Merhaba.

Kişilerin doğru sağlık kararları almak için gerekli sağlık bilgisi ve hizmetlerini anlama, edinme ve işleme kapasitesinin derecesi kısaca sağlık okuryazarlığı olarak tanımlanıyor.

Peki üzerinde artık bilimsel çalışmaların yapıldığı, ülkelerin sağlık politikaları kapsamında da projeler geliştirildiği bir alan olan “Sağlık Okuryazarlığı” “Sağlık Okuryazarı” olma sorumluluğu sadece sade ya da sade olmayan vatandaşlar için mi?

Elbette hayır! “Sağlık Okuryazarlığı”nın sağlık profesyonelleri için de bir anlamı var. “Sağlık Okuryazarlığı” nın sağlık profesyonellerinin mesleki açıdan tatmin olma, klinik ve yönetsel becerileri kullanabilme, bilgilerini güncelleyebilme, mesleki yeteneklerini geliştirebilme, meslektaşlarıyla ve sağlık hizmeti alan sade ve sade olmayan vatandaşla sağlıklı iletişim kurma yönüyle de bir karşılığı var. Yani sağlık profesyonelleri ve özelinde sağlık yöneticilerinin de “Sağlık Okuryazarı” olma sorumluluğu var…

İşte “hospitalmanager” dergisi olarak; başta Oğuz Engiz, Yavuz Engiz ve diğer ekip arkadaşlarımızla, kıymetli yayın kurulu üyelerimizle sağlık profesyonellerinin “Sağlık Okuryazarlık” düzeyini artırma yönünde hissettiğimiz sorumluluğun bilinciyle 2017’nin ilk sayısını beğeninize sunuyoruz.

Bu özel sayımızda laboratuvarların laboratuvarına konuk olduk. Türkiye’de laboratuvar denince ilk akla gelen, köklü, büyük ve iyi yönetilen laboratuvarlara yer verdiğimiz sayımızda, birkaç köklü ve referans laboratuvarlarımız maalesef aramızda olamadı. Fakat ilerleyen sayılarda onlarla da özel çalışmalar yapabileceğiz.

Çağdaş sağlık yöneticilerine özel bir dergi olmayı hedefleyerek 2008 yılı Ocak ayında yayın hayatına başlayan “hospitalmanager” dergisi 10. yılında yenilenen ve güçlenen kadrosu ile 2017 yılına yeni sayısı ile “Merhaba” dedi.

Sektör yayıncılığına getirdiği soluğa yeni bir soluk katarak sağlık yöneticileri ve diğer sağlık profesyonellerinin “Sağlık Okuryazarlığı”nı artırma yolunda izleyeceği yayın politikasıyla “hospitalmanager” dergisinin içerikleri önümüzdeki sayılarda daha da zenginleşecek.

İlerleyen sayılarımızda yine her sayımızda olduğu gibi özel bir alan ile karşınızda olurken; kapak dosyamız, özel röportajlarımız ve vaka çalışmalarımızın yanında; sektörün ve sektör çalışanlarının soru ve sorunları, sağlıkta meslekleşme ve tıp/sağlık eğitimi sistemindeki sorunlarla da bu içeriğimizi zenginleştireceğiz.

Ayrıca Türkiye’nin içinde bulunduğu bu zor günlerde hem bir vatandaş hem de “Sağlık çalışanı olarak üstümüze neler düşüyor?”, “İnsan olmanın gereklilikleri neler?” konularına da eğileceğiz.

Sağlık hizmetlerinin verildiği ana üs olan hastanelerin belki de şu anda en büyüğü olan “Şehir Hastaneleri”ni konuşuyoruz son aylarda. Kamu özel ortaklığı modeli ile 22 ilde hizmete gireceği ve yaklaşık 41 bin yataklı olacağı bildirilen “Şehir Hastaneleri” kapladığı alan, sahip olduğu teknoloji ve diğer yenilikleriyle, yapılan dev tanıtımlarıyla da sağlık gündeminde reytinglerde öne çıktı. Ama belki de sağlık yöneticileri olarak bizlerin gündemini daha çok meşgul eden en önemli kısmı; devliği ile birlikte zaten dünyanın en zor yönetilen işletmeleri olarak kabul edilen hastanelerin en büyüğü olan “Şehir Hastaneleri”nin dev bir ayrıntı olarak nasıl yönetileceğinin gündemde yerini pek almaması.

Yeri gelecek eleştirecek, yeri gelecek öveceğiz. Ama zaman içinde hep birlikte göreceğiz. Şimdilik haberlerini aldığımız Yozgat ve Mersin Şehir Hastaneleri’nin tüm sağlık camiasına, halkının sağlığına kavuşmasını ve sağlığını korumasını isteyen tüm sağlık yöneticilerimize hayırlı olmasını diliyoruz. Sağlığına kavuşmayı bekleyen ve sağlığını korumayı isteyen, “Evet” ya da “Hayır” diyen tüm sağlık çalışanları ve vatandaşlarımıza da hayırlı olmasını diliyoruz…

Sağlık yönetiminde ülkemizde filizlenen bir hareketi de önemli gördüğümü söyleyerek bu sayı için satırlarıma son vermek isterim. Bu hareket “Sağlıkta Pozitif Yönetim” hareketi. Pozitif psikolojiden köken alan bu yeni hareketi, bakış açısını ilerleyen sayılarımızda ayrıntılı olarak inceleyeceğiz…

O zamanda kadar “Tam iyilik halinde” kalmanız dileğiyle…

Saygılarımızla,

Ayşenur Asuman Uğur

Genel Yayın Yönetmeni

asuman@hospitalmanager.com.tr

www.asumanugur.com