Sağlık Profesyonellerinin Dergisi
28 Eylül 2022

MERİ İSTİROTİ
LİV Hospital Grup Koordinatörü

Tıp teknolojisi ve dolayısı ile güncel tıbbi protokoller, bilişimin gelişimi ile paralel olarak ilerliyor. Gerek geliştirilen yeni teknolojilerin bilişim tabanlı olması, gerek hastane işletmeciliğinin altyapısının gittikçe dijital platformlara dönmesi, gerekse de kişisel bilgilerin korunması ve paylaşımı ile ilgili dijital ortamlar, sağlık hizmet üretim hayatımızda oldukça ciddi şekilde yer alıyor. Ülkemizde ve dünyadaki bu gelişmeler artık kısa sürelerde günlük hayatımıza giriyor. Dijitalleşme ile beraber hastaya verilen hizmet yalınlaşıyor, daha kaliteli ve kullanılabilir hale geliyor. Ayrıca hastada oluşan güven duygusunun daha da kalıcılaşması ve stres faktörünün azalması sağlanıyor.

Sosyal medya daha da önem kazanacak

Sosyal medya artık farklı sektörden şirketlerin dijital pazarlama bütçesinin içinde önemli bir rol oynuyor. Sadece Türkiye’de değil, yurt dışında da sağlık hizmeti verdiğimiz pek çok misafirimiz bulunuyor. Sosyal medya hesaplarımız üzerinden hizmetlerimizi ve hekimlerimizin özellikli yaklaşımını anlatabilmek sınırları ortadan kaldırıyor. Liv Hospital olarak bizim için en önemli şey, günün sonunda insan hayatına dokunarak şifa veren bir işimizin olması. Ekiplerimiz gündemi çok sıkı takip ederek işletmemizin ihtiyaçlarıyla kıyaslayıp en doğru gündemi belirleyip doğru aksiyon planını çıkarıyorlar. Başlı başına yaptığımız tedaviler, hastalarımızın yüz güldüren başarı hikayeleri veya hastane personelimizin gün içinde karşılaştığı sıra dışı durumlar sosyal medya içeriği anlamında oldukça ilgi çekici bir konsepti sağlıyor.

Kurulduğumuz günden bu yana sosyal sorumluluk projelerine önem veren bir markayız. Yaptığımız sosyal sorumluluk projelerindeki çok çeşitlilik, bazen kaykay sporunu önemli yüzlerle bir araya getirerek “Sigaraya Hayır” kampanyası şeklinde ele almayı, bazen kanser farkındalığı için ünlü bir yüz ile bir söyleşi yapmayı bazen de sergi ya da bir renkli bir etkinlikte misafirlerimizle buluşmayı ve ortak bir gündem yaratmayı sağlıyor. İşte tüm bunlar, yaptığımız işin insana dokunan tarafı yani samimiyeti, sosyal medyada bizi farklı kılan en önemli etkenlerden bir tanesi. Sosyal medyadaki olumsuz içerikler de bizim için çok önemli. Bunları monitoring sistemleriyle belirliyor ve çok hızlı bir refleks vererek olumsuzluk yaşayan misafirlerimiz için çözüm yolları bulmaya çalışıyoruz.

Uzaktan sağlık hizmeti çok daha ilerilere taşınacak

Son 20 yılda sağlık sektöründe özellikle hastanelerde kullanılan pek çok dijital hizmeti kullanılmaya başlandı. Bunların başında; Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS), E-Nabız, Sağlık-Net, Aile Hekimliği Bilgi Sistemi (AHBS), Tele tıp, Elektronik Sağlık Kayıtları (ESK), Merkezi Hekim Randevu Sistemi (MHRS), İlaç Takip Sistemi (İTS),e-reçete, Aşı Takip Sistemi gibi uygulamalar geliyor. Dünyayı kasıp kavuran koronavirüsten en çok etkilenen sektörlerin başında sağlık geldi. Karantina ve evde kalma süreci özellikle kronik hastalar ve acil durumlar için hep gündemde olan online tedavi yani “Tele tıp” uygulamalarını hızlandırdı. Tele tıp ile hastalıkların uzaktan yönetimi ve takibi için kişilerin kan şekeri ve kan basıncı gibi klinik parametrelerini değerlendirip, tedavi ve ilaç yönetimi sağlanabilecek. Giyilebilir teknolojiler ile de verilebilen uzaktan sağlık hizmeti, ilerleyen zaman içinde çok daha ileri gidecek gibi görünüyor. Sağlık Bakanlığı da bu konuyu destekleyen yönetmeliği hızlı bir şekilde hayata geçirdi.

Liv Mobil ile kişisel sağlık arşivi 

Liv Hospital olarak tele tıp hizmeti verdiğimiz Liv Mobil uygulaması 5 yıldır faaliyette.Tabletler ve akıllı telefonlar için özel olarak geliştirilen Liv Mobil uygulaması hem hekim hem de hasta ihtiyaçlarını tek platformda karşılıyor.

Kolay ve hızlı randevu imkanı sunan Liv Mobil ile laboratuvar tahlillerinden MR, tomografi, röntgen gibi radyolojik görüntü ve sonuçlarına, tansiyon değerinden kan şekerine, kardiyolojik ve nörolojik tetkiklerden laboratuvar sonuçlarına ve tıbbi raporlara kadar sağlıkla ilgili tüm süreçler önceki sonuçlarla karşılaştırmalı olarak gelişim grafiği içinde telefondan veya tabletten takip edebiliyor. Kişi kendisi çocuğu ya da eşi için arşiv oluşturabiliyor. Ayrıca akıllı telefonlarınızdaki sağlık verileriyle tam olarak optimize çalışabilen Liv Mobil uygulaması verdiğiniz izinler dahilinde günlük aktivite ve nabız gibi bilgilere erişerek gerektiğinde doktorla paylaşabiliyor. Düzenli kullanılması gereken ilaçların takibi yapılırken hekimin verdiği ya da düzenli kullanılması gereken ilaçlar otomatik alarmla hatırlatılıyor. Evde, işte ya da tatilde hastaneye gelmeden doktorla “online görüntülü görüşme” yapılabiliyor. Her şeyin e-sisteme geçirildiği bu süreçte, Sağlık Bakanlığının istediği talepleri karşılarken, hastaların süreçleri ve beklentilerini daha iyi karşılamak için birçok ek proje gerçekleştiriyoruz.

Gelecekte dijitalleşme sektörü nasıl etkileyecek?

Özellikle kronik hastalarda ya da risk altındaki bireylerde kullanılan uzaktan takip sistemleri güncel hayatımızda daha da yaygınlaşacak. Kalp, tansiyon, şeker takibi, uyku takibi, omurga rahatsızlıklarının takibi, kilo takibi, astım takibi gibi birçok parametre bir takım aplikasyonlar ve ürünlerle takip ediliyor olacak. Böylece hastaların erken tanı alması, bir atak geçirmeden ve de tedavi giderleri artmadan müdahale edilme şansı olacak. Normal bir bireyin günlük kullanımında yer alan mobilyalarına ve ev eşyalarına entegre edilmiş sistemlerle vücut parametreleri bulut sistemlerine yüklenip, oradan takip edilip bir anomali olduğunda bireye müdahale edilebilecek. Tüm bunlar elektronik aletlerin günlük hayatımıza ve yaşantımıza girmesi kadar normal ve olmazsa olmaz diye bakılacak bir süreçte ilerleyecek.